Koněc máslenici
Josef Topol
KONEC MASOPUSTU
11 mužů, 3 ženy, 11 maškar
Topolovo nejslavnější dílo, divadelní událost roku 1964. V režii Otomara Krejči se na Národním divadle objevila hra - tehdy ze současnosti - která stejně jako realistickým příběhem o lásce pražského mladíka, vyloučeného ze studií, a venkovské dívky, dcery posledního soukromě hospodařícího rolníka ve vsi, byla až tragicky silným podobenstvím o obrovském zlomu v myšlení a cítění, ke kterému postupně již patnáctý rok po komunistickém puči docházelo v české společnosti. Spolu s "rozoráváním mezí", jak zněl tradiční slogan české obdoby neblahé kolektivizace - byl ničen i staletý mravní řád, základ venkovské společnosti, příroda i přirozené vztahy mezi lidmi, kteří si - stejně jako v masopustním průvodu - nasadili masky, aby splynuli s ostatními a zbavili se osobní zodpovědnosti.
Jsme tu pro vás
Michal Kotrouš
zasílání a archiv textů, agantáž pro ČR a německojazyčnou oblast
tel: +420 603 265 067
email: michal.kotrous@aura-pont.cz